Stadskronieken

Beste Boschvelders en Copernikkelianen,

Het boek Stadskronieken is verschenen.

Het omvat de [naar verluidt] vijftig mooiste kronieken uit de tweehonderdvijftig die ik tussen 2013 en 2023 schreef.
Ze verschenen in het Brabants Dagblad en online.

Vrijwel al deze stadscolumns gaan over ‘gewone stervelingen’ en onopgemerkte plekken in Den Bosch en Rosmalen.
Daarnaast zijn er enkele verhalen over stedelijke opwinding, zoals de komst van het puthuis, de instorting van de Pearle op de Markt en de avondklokrellen.

Vier stadskronieken in het boek spelen zich in Boschveld en Deuteren af.

– Nevelkind over kinderstadsdichteres Nephele uit Boschveld

Mimi over de 94-jarige mevrouw Martens die al zeventig jaar [!] in de Van Musschenbroekstraat woont

Sanoune over de gelijknamige statenloze vluchteling uit Benin die al jaren in Boschveld op schot in z’n zaak wacht

Lijm over slachtafvalophaler Gerard van Berlo uit Deuteren, die vaak op de koffie ging bij de fietswerkplaats op Boschveld

Afgelopen herfst maakte Brabants Dagblad-fotograaf Marc Bolsius bij alle vijftig kronieken een foto.

Verder zocht ik alle hoofdpersonen op om te horen hoe de vlag er nu bij hangt in hun leven. Je leest het in vijftig nawoordjes.

Het boek telt 128 pagina’s, hardcover.

Ik zou het erg op prijs stellen als jullie aandacht aan het boek willen wijden.

In vrijblijvendheid voeg ik wat beelden bij:

– cover
– de vier foto’s die bij de bovengenoemde verhalen horen
– een impressie van andere foto’s in het boek

Exclusief gebruik van de foto’s is rechtenvrij in publicaties over het Stadskroniekboek.
Bij gebruik graag vermelding van de naam van de fotograaf: Marc Bolsius.

Tot slot nog een voorstel: het boek kost 15,95 in de winkel [o.a Heinen in Den Bosch].
Bij grotere afname [vanaf tien exemplaren] kan ik een korting bieden. Dan heb je het boek voor slechts 13,50 – en nog bezorgd ook.

Een cadeautje voor jullie vrijwilligers of bestuursleden?

Hoor graag van jullie.

Dank en hartelijke groet,